logo
امروز : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۴۱۳۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت ماهنشان خبر داد:

پویش ملی پیشگیری سرطان سینه در ماهنشان

پویش-ملی-پیشگیری-سرطان-سینه-در-ماهنشان
مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان گفت: پویش ملی پیشگیری سرطان سینه در ماهنشان برای گروه‌های هدف ۳۰ تا ۶۹ برگزار می‌شود.

بهمن مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: پویش ملی پیشگیری و تشخیص زود‌هنگام سرطان سینه برای گروه‌های هدف ۳۰ تا ۶۹ سال در شهرستان ماهنشان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه شایع‌ترین سرطان جهان، سرطان سینه است، افزود: از هر هشت زن یک زن به این سرطان مبتلا است.

مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان ابراز کرد: سالانه ۲ تا ۳ میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان در دنیا شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: دو نتیجه مهم تاثیرگذار در تشخیص به‌موقع و کاهش موارد ابتلا به این بیماری می‌توان به تشخیص زودهنگام و درمان مناسب اشاره کرد.

مرادی با بیان اینکه تشخیص زودهنگام سرطان سینه دارای ثمراتی است، خاطرنشان کرد: تشخیص به‌موقع باعث ارتقاء کیفیت زندگی بیماران و کاهش هزینه‌های درمان نظام سلامت را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این پویش همزمان با سراسر جهان از ۹ مهر تا ۹ آبان برگزار می‌شود و شعار این پویش با مفهوم شما می‌توانید نجات‌یافته از سرطان باشید با آگاهی و خود مراقبتی است.

مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان اظهار کرد: هدف کلی این پویش کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا است.

وی با بیان اینکه این برنامه توسط شبکه بهداشت و درمان برگزار می‌شود، بیان کرد: نهادهایی مانند صدا و سیما، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و خیریه‌ها در این برنامه‌ها مشارکت دارند.

مرادی با تاکید بر اینکه این پویش در سه سطح در نظام مراقبت شبکه بهداشت برگزار می‌شود، افزود: سطح یک در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت، سطح دو در بیمارستان‌ها و سطح سه در مراکز بیمارستان‌های تخصصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان گروه سنی ۳۰ تا ۶۹ سال به ماماهای مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کنند، تاکید کرد: زنان ۳۰ تا ۴۰ سال هر دو سال یک بار و زنان بالای ۴۰ سال هر سال یک بار خودمراقبتی لازم را انجام بدهند.

مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان مطرح کرد: عوامل قابل‌اصلاح سبک زندگی، چاقی، مصرف الکل و دخانیات، عدم فعالیت بدنی و قرار گرفتن در معرض تشعشعات از عوامل به‌وجود آورنده این بیماری است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر